1. STRONA GŁÓWNA
  2. O FIRMIE ▼
    1. Historia firmy
    2. Nasze cele
    3. Certyfikaty
    4. Władze
    5. Grupa Kapitałowa
  3. OFERTA ▼
    1. Budownictwo ogólne
    2. Budownictwo inżynieryjne
    3. Budownictwo paliwowe
    4. Budownictwo energetyczne
    5. Budownictwo komunikacyjne
    6. Inwestycje zagraniczne
  4. AKTUALNOŚCI ▼
    1. Aktualności
    2. Informacje prasowe
    3. Nagrody i wyróżnienia
  5. REALIZACJE
  6. PRACUJ Z NAMI ▼
    1. Ogłoszenia
    2. Studenci i praktykanci
  7. KONTAKT ▼
    1. Kontakt dla mediów
    2. Kontakt
AKTUALNOŚCI
2014-08-11
IDS-BUD S.A. wybuduje myjnię taboru kolejowego
smallimg1 smallimg1

MYJNIA TABORU KOLEJOWEGO

Tłuszcz

8 sierpnia 2014

Budowa myjni taboru kolejowego na terenie stacji postojowej Tłuszcz
big
8 sierpnia 2014 r. IDS-BUD S.A. podpisał umowę na realizację kontraktu pn. „Budowa myjni taboru kolejowego na terenie stacji postojowej Tłuszcz". Zamawiającym są „Koleje Mazowieckie- KM" sp. z o. o.
 
Przedmiotem zamówienia jest budowa hali przeznaczonej do bieżącego utrzymania w czystości taboru kolejowego na stacji Tłuszcz wraz z obiektami towarzyszącymi oraz robotami towarzyszącymi, w tym usunięciem kolizji z istniejącą infrastrukturą.
 
Przewidziana do realizacji w ramach umowy myjnia taboru kolejowego będzie miejscem, gdzie odbywać się będzie przede wszystkim mycie z zewnątrz za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręczne domywanie miejsc niedostępnych dla szczotek, w tym dachu. Myjnia będzie obiektem całorocznym, przystosowanym do pracy 24 godziny na dobę. Pracować będzie w pełni w oparciu o zamknięty obieg wody z separacją zanieczyszczeń powstałych w procesie mycia. Używane środki chemiczne podlegać będą biodegradacji. W myjni możliwe będzie mycie Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, Autobusów Szynowych, wagonów osobowych typów X, Y, Z, wagonów piętrowych, lokomotyw spalinowych i lokomotyw elektrycznych jak i innych pojazdów o skrajni taboru zgodnej z kartą UIC 505-1.
 
Obiekt będzie 1-kondygnacyjny, a częściowo 2-kondygnacyjny - szczególnie w części socjalno-technicznej.
Przewidziany do realizacji budynek to dwunawowa hala, oparta na rzucie prostokąta. Myjnia dla taboru kolejowego będzie znajdować się w głównej hali, natomiast pomieszczenia obsługujące czyli socjalno-biurowe i techniczne w hali bocznej. Główna hala myjni zlokalizowana będzie w osi toru nr 43, i będzie halą przejazdową. Torowisko położone jest na betonowej płycie szczelnej. Tor będzie zelektryfikowany.
 
Zabudowane urządzenia i instalacje wewnątrz hali będą posiadały zabezpieczenie przed zamarznięciem polegające na automatycznym usuwaniu wody przy spadku temperatury powietrza poniżej 0°C z użyciem sprężonego powietrza. Budynek myjni zostanie wyposażony w oświetlenie, odpowiednie ogrzewanie i wentylację. Na dachu zlokalizowane będą kolektory słoneczne wykorzystywane do ogrzewania wody. Zabezpieczenie osób poruszających się po dachu budynku myjni odbywać się będzie poprzez system lin i punktów kotwiących.
 
CHARAKTERYSTYCZNE PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTU:
  1. Powierzchnia zabudowy – 1600,9 m²
  2. Powierzchnia użytkowa – 1700,1 m²
  3. Wysokość budynku w attyce – 8,7 m
  4. Kubatura – 12599,0 m³
 
Termin wykonania: 10 miesięcy